اثـر انگشت

اینجا بیابان برهوتی است که رد پای یک اثر انگشت در آن بر جای مانده است.

اثـر انگشت

اینجا بیابان برهوتی است که رد پای یک اثر انگشت در آن بر جای مانده است.

سوال اساسی این است که تا کجا میشود به استناد اضطرار, اظهارات خلاف واقع را توجیه کرد و تا کجا قرار است تحت سیطره علم روانشناسی اشتباهاتِ سوء آدمی با عنوانین گمراه کننده ی / کوتاهی والدین در تربیت/ و یا /عوامل محیطی و وراثتی/ معرفی شود؟ از کجا به بعد قرار است فردیت جانب مسئولیت را برعهده گیرد؟معیار چیست؟خط کش ها را چه کسی یا کسانی تعیین می کنند؟

حال چند گام به جلو می رویم  :چگونه میتوان فرهنگی را که از هم دریده شده را دوباره بخیه زد و به هم وصله کرد؟

.

.

.

/مسلما طولانی تر از زمانی که یک فرهنگ از هم می درد/

$ بر لبهای ما ابدیتی خفته است

بزرگتر از فضایی که در برابر نگاهمان خالی است..

/یدالله رویایی/

اثر انگشت های شما  (۱)

من فکر می کنم اشتباهات سو ادمی رو همیشه والدین و جامعه ان که تعریف می کنن. تا کی یه سری کارها رو اشتباه بدونیم و بار کارهای نکرده و عذاب وجدان کارهای کرده رو به دوش بکشیم؟
بعدش جواب خودمو میدم که همه چیز بر می گرده به ذات ادم. جرئت انجام دادن. و بعدش هم هضم کار انجام داده

چه اصراری به وصله کردنه؟ اگه قرار باشه فردیت جانب مسئولیت رو به دوش بکشه. چرا قبول نکنیم فرهنگی که به هر فرد میشینه رو! / تحمل سخته /
پاسخ:
بی اغراق و بدون شک همه ما خوب و بد رو میدونیم یا حداقل از یه جایی به بعد راهمون رو باید درست مشخص کنیم.فقط ماییم که مسئول همه کاراهای کرده و نکردمونیم.
فرهنگ بخشیش جمعی ِ و بخشیش فردی.که همون بخش جمعی تاثیر گرفته از تک تک آدمای جامعه اس.به نظرم نمیشه از هم تفکیک کرد.نمیشه قبول کرد چون غلطه.

ارسال اثر انگشت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">