اثـر انگشت

اینجا بیابان برهوتی است که رد پای یک اثر انگشت در آن بر جای مانده است.

اثـر انگشت

اینجا بیابان برهوتی است که رد پای یک اثر انگشت در آن بر جای مانده است.

A : اعتقاداتت اذیتت نمیکنه؟

B : نــه.

A : ولی خاورمیانه رو به آتیش کشیده.


$ آیه چهار سوره محمد رو بخونید.من به قرآن دسترسی نداشتم و از این سایت با ترجمه مکارم دیدم.که اگر درست باشه و مطابق خود قرآن... متاسفم که خدا هیچ جاش نگفته شوخی کردم. با توجه به اینکه آیه شان نزول داره, آیه قبل و بعدش رو هم بخونید.

اثر انگشت های شما  (۷)

ممنون خوندم. قرآن شناس نیستم ولی اینجور که تو آیۀ اول خوندم این همون آیۀ اهباط اعمال هست (الذین کفرو و سدو عن سبیل الله)، تنها جایی که خدا حتی کارهای نیک رو هم باطل می کنه. بحث سدو عن سبیل الله (سد کردن راه به سمت خدا) هست و احتمالا برای اوایل صدر اسلام باشه که کافران با شمشیر جلوی تبلیغ اسلام رو می گرفتن. به نظرم کاملا واضحه که گفته شده هر وقت کسی با شمشیر و جنگ خواست جلوی تبلیغ اسلام رو بگیره ازش نترسید و شجاعانه بجنگید.
منظورم اینه که رویکرد هجومی نداره این آیه و اگر هم ازش داعشیها استنباط کردن که باید راه افتاد هرچی کافر تو دنیا هست رو گردن زد برداشت اشتباه خودشون بوده. منظور فقط کفاری هست که جلوی اسلام لشگر می کشن
البته باز کسایی که مطالعۀ بیشتری داشتن نظر بدن بهتره
پاسخ:
اینجا کسی قرآن شناس نیست.برداشت آزاده.
رویکرد هجومی نداره؟؟؟؟ :/ اگر به تفسیر باشه به اندازه تک تک آدما حالت صادقانه و بی غرض شو میگم یه جور میشه برداشت کرد. و هر کس از دید خود, نظرات طرف مقابلش کفر آمیز و اشتباهه. و مگه غیر از اینه که قرآن محدودیت زمانی نداره و جاودانه است؟دیگه همه میدونن با جنگ و خونریزی کاری از پیش نمیره. اصلا هرچی. آیه 35 رو ببین.چرا داره میگه به آشتی نخوانید.درصورتیکه درستش اینه که تا آخرین لحظه هم بگه صلح رو مقدم بر هر چیزی بدونید.آخه باید بگه گردن هاشونو بزنید؟؟این وحشی گری نیست پس چیه؟آیه 33 که رسما داره میگه اگه خدا از اموالتون خواست بخل نورزید وگرنه خباثتتون رو آشکار میکنه.پس یعنی یه چیزی برای اشکار شدن وجود داره!شما نظر خودتو داری میگی.به زعم داعش اگر نگاه بشه مگه خلاف دستورات قرآن دارن عمل میکنن؟
مکارم گفت بت بگم حرامه ترجمه شو گذاشتی داشتم میومدم دم در دیدمش :دی
خود این کتاب داستان داره دختر ، و اینکه الان اسلام واقعی داره پیاده میشه دیگه . طبق این آیات . 

پاسخ:
از قول من سلام برسون و بهش بگو :
چه خوش است با تو بودن به مقام و رکن هر دم ز تو حرام شنیدن :دی
من با این عقل نصفه نیمم هرجور حساب میکنم آخر به این سوال میرسم که /چرا اصلا دین/؟
http://www.pasokhgoo.ir/node/74405
پاسخ:
خوندم اما سوالام هنوز سرجاشه.
با همین تفکره که هر روز نه هر دقیقه دارن آدم توو کشورای جنگ زده کشته میشن.هرکدومم فکر میکنن دین خودشون محقه و دیگری رو کافر و دشمن میدونن.
/عقیده تحمیلى در اسلام ارزشى ندارد!/چجوری قبول کنم وقتی داره با ترس و هشدار و مجازات و پاداش و لعن و نفرین ... به حق که فقط راه خوش رو میدونه دعوت میکنه یا بهتره بگم وادار میکنه.
۲۳ ژانویه ۱۶ ، ۱۴:۰۶ بابا لنگ دراز
سلام
این دومین سلاممه
چند تا سوال
چرا شما بورکینافاسو دنیا نیومدی؟
چرا شما گوزن نیستی یا مرغ عشق یا... و بهت میگن بشر؟
چرا آسمون پایین نیست دریا تو هوا؟ درحالیکه هست چون زمین گرده؟
چرا من داداش شما نیستم؟ چرا تو یه جای دیگه دنیا اومدی؟
چرا الان اومدی؟ چرا قبلا نیومدی یا بعدا میومدی چی میشد؟
قبلنا کجا بودی؟
بعدنا کجا میری؟
چرا اینقد چرا میگی؟
چرا اگه بهت بگم چرا وقتی اینارو میخونی داری زیر لب ... میدی میگی نه ارزش نداری
چرا شعور داری؟
چرا حالیته؟
چرا خواستن تو حالیت باشه نکنه شاید واسه اینه تو یه فرقی با کروکودیلهای رازبقا داری که قرار نیس فقط بلمبونی چپ چپ نیگا کنی به آهوها
چرا حالیته،اما نمیشینی یه جا یه کشیده بخوری یکی بزنی بعد اگه راضی شدی یه چایی هم بریزی شاید منم تو جیبم چندتا توت خشک باشه(البته اگه خودت نخای تعارف نمیکنم بهت با چایی خودم تنها میخورم)
فعلا بسته
اگه نشستی مثه بچه حوا شنفتی یه گونی چرا دارم که تا جام جهانی بعدی سرگرم باشی فکر نکنی خواهرزاده گمشده ارسطو شدی
قربانت که خوندی 
تا همینجاشم فکر نمیکردم را بیای
عزت مستدام
پاسخ:
من ذاتم واسه کاتالانه.هرجوری ام رفتار کنم یه جا دهاتی بودنم عیان میشه.مثلا چرا نگفم متعلق به سلطنت طلبا نیستم؟چون نیستم!حالا بورکینافاسوی دورافتاده رو گفتی من بازم میانمار دورافتاده تر رو ترجیح میدادم.
اگه بلاگ قبلیمو خونده بودی میدیدی که من یه مورچه ام.
شاید ما الان توو آسمونیم.یکی باید بیاد ثابت کنه.
یکی از بزرگترین شانسای من توو زندگی اینه که شما داداش من نیستی.
یکم بیشتر تاریخ بخونم بهت میگم دلم میخواست توو کدوم دوره تاریخی میبودم.
وقتی با این صبوری و احترام دارم جواب میدم امکان داره که فحشت بدم؟راستی کلمه فحش برای شما کلمه ناپسندیه که نقطه چین گذاشتین؟
درصورتی فحش میدم اونم از نوع رکیکش که بدونم این جوابای چند جلدی منو نمیخونی.
حاضرم دوتا سیلی بخورم هیچ کشیده ایم نزنم اما اندازه مارمولک راز بقا حالیم باشه.
توت خشکات تمیزه؟آخه در مورد نحوه به عمل اومدنشون چیزایی شنیدم که چنگی به دل نمیزنه.
منم فکر نمیکردم روزی به پستم بخوری که حوصله بازی داشته باشم.


۲۵ ژانویه ۱۶ ، ۰۸:۰۴ بابا لنگ دراز
سلام
جوابم این نبود
حوصله نداری طفره نرو اونقد حوصله دارم که وایسم تا کیفت کوک شه حرفامو جواب بدی
.
من دم در وایسادم.
راستی من با حوصله میخونم جواباتو نگران نباش فحش لازم نیس
توام بخون انقد شهوت کوبیدن داری بقول خودت کالم داون زن
.

پاسخ:
ببین من یسری دیگه همه کامنتاتو از ابتدا تا به آخر خوندم.من جوابایی دادم که اگر هزار بار دیگه هم بخونمت همونارو بهت میگم هرچقدرم نامربوط مگر دفعه هزار و یکمین بار که معجزه ای رخ بده و یسری چیزا عوض بشه.چرا فکر کردی از سر بیحوصلگی جوابتو دادم؟اتفاقا همرو آخر شب بعد از خوردن چایی نبات در آرامش و سکوت خونه تایید کردم. این که کامنتای جدیدت پر از گله و شکایتِ لابد یه جای کار من ایراد داره.احتمالا تو با یه آدم خنگ طرفی.من چیزی دستگیرم نشد که حرف حسابت چیه؟چی میخوای دقیقا؟اگر خوشت اومده که این بالا و پاینن پریدنا چیه؟اگه نه به قول خودت حسی که میخواستی منتقل نشده ول کن برو.
نمیدونم باید برات چیکار کنم؟تو فعلا با همینی که میبینی طرفی.شاید به مرور تحلیل بره و بشکنه...شاید بدتر از این بشه.از بیرون آدم یجور دیگه دیده میشه.و من نمیدونم از جلو ویترین چجوری به نظر میرسم.
فکر میکنم همه حرفایی که میخواستمو کامل زدم و اونقدر کامنتات شبیه بهم بود که این جوابُ بسط بدم به همشون.
۲۶ ژانویه ۱۶ ، ۰۷:۵۲ بابا لنگ دراز
گوش کن دوست من!
آنکه شمشیرش به ابر می رسد
در زندگی هیچ گل سرخی نبوییده است...
پاسخ:

ﺧﺴﺘﻪ/ﺧﻮﺩﺧﻮﺍﻩ/ﺑﯽ ﺷﮑﯿﺐ

ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺟﻬﺎﻥ

ﻓﻘﻂ ﻫﻤﯿﻦ ﻫﺎ ﺭﺍ

ﺑﺮﺍﯾﻢ ﺑﺎﻗﯽ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ

ﺑﺎ ﻣﻦ ﻣﺪﺍﺭﺍ ﮐﻦ!

ﺑﻌﺪﻫﺎ ﺩﻟﺖ ﺑﺮﺍﯾﻢ ﺗﻨﮓ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ..


من غلاف کردم..بیشتر از اینا باید رو خودم کار کنم.

۲۷ ژانویه ۱۶ ، ۰۷:۱۱ بابا لنگ دراز
سلام
فکر میکنم لازم نیست کاری رو خودت بکنی
فقط کافیه دست از خودت برداری
خودش راهشو پیدا میکنه
اگر تو لج نکنی و مزاحمش نشی
.

ارسال اثر انگشت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">